A fost creata pagina oficiala la adresa:
https://suru.verticalsport.ro
Rezultate 2017:
Suru Challenge este un concurs eveniment de promovare a ski-ului de tura si ski alpinismului. Organizatorul: Asociata Club Sportiv Vertical Sport, Sibiu
Data cursei: 17 decembrie 2017.
Evenimentul e deschis tuturor celor care au o buna experienta la ski de tura si experienta de munte pe timp de iarna.
Numar de locuri la start: maxim 30, minim 20
Taxa de inscriere:40lei
Categorii: Open masculin, Open feminin
Inscriere: pe baza de Invitatie
Program:
sambata 16 dec : urcare la cabana Suru, recumoasterea traseului
duminica 17 dec ora 10AM: start
Ruta propusa: cabana Suru – fruntea Moasei – culmea Moasei – Creasta Principala (vf Cocoriciu) – saua Surului – vf Suru – saua Surului – culmea Moasa – fruntea Moasei – cabana Suru, 8km, 1000m D+
Regulament
Participarea la concurs se poate face pe baza de Invitatie , iar invitatia se acorda pe baza de CV SPORTIV SI MONTAN.
Traseele sunt neamenajate şi neprotejate, in zona de gol alpin, in conditii de iarna in zone care pot sa prezinte pericol de avalanse, lovire sau caderi de pietre sau zapada, alunecare necontrolata sau de cadere in gol. Organizatorii prin masurile luate, amenajarea pasajelor tehnice cu corzi fixe, parcurgerea traseului inaintea cursei, etc vor incerca sa minimizeze aceste riscuri, dare ele nu vor putea fi excluse in totalitate. Traseele sunt in gol alpin peste 2000m altitudine, (creste, culoare, abrupturi, văi). Toate acestea necesită din partea participantului, experienţă şi cunoştinţe speciale, cum ar fi, pregatire fizica si tehnica in ski de tura si ski alpinism, cunostinte despre avalanse si salvarea din avalansa, si nu in ultimul rand:
– orice participant să aibă cel puţin o experienţă generală despre munte.
– orice participant să aibă abilitatea să parcurgă în siguranţă un traseu într-o zonă alpină in conditii de iarna
– orice participant trebuie să fie îndeajuns de experimentat să parcurgă un traseu alpin dificil (ex. un pasaj de corzi fixe).
– orice participant trebuie să aibă un bun simţ al direcţiei în teren montan, chiar şi în condiţii de vreme rea şi vizibilitate redusă.
Aceasta înseamnă că fiecare participant să fie capabil să folosească o hartă şi informaţiile despre trasee pentru a ajunge în siguranţă.
– orice participant trebuie să cunoască regulile de comportament în caz de pericol în zona montană.
– orice participant trebuie să dea dovadă de fair play şi prietenie şi să acţioneze în consecinţă atunci când situaţia o cere.
– orice participant trebuie să ştie şi să aibă o atitudine care să ţină cont de faptul că oricât de multe măsuri de siguranţă ar lua organizatorii, nu sunt şi nu vor putea fi acoperite toate riscurile rezultate din natura competiţiilor, mediul şi condiţiile în care se desfăşoară acestea.
– orice participant trebuie să ştie şi să ţină cont de faptul că nici un premiu nu este mai presus de sănătatea şi viaţa lui şi/sau a altor participanţi şi să acţioneze în consecinţă atunci când simte sau obsearvă un pericol.
Securitatea:
Toti participantii (sportivi si voluntari) vor primii harta zonei si numere de telefon de urgenta. Traseul este balizat si parcurs in prealabil dar aceste marcaje sunt orientative , in caz de vreme nefavorbila ele pot fi acoperite de ninsoare sau vant. In acest caz toti participantii trebuie sa aiba nivelul de pregatire necesar unei retrageri in siguranta.
– Pentru cazul in care vreme este foarte rea si startul nu s-a dat, se vor lua in considerare 3 variante: traseu alternativ, amanarea cursei, anularea cursei.
– Directorul de cursa dupa consultarea delegatului federal poate opri cursa din motive de securitate. Juriul de concurs va stabili punctul de control care serveste intocmirii clasamentului. Chiar daca exista competitori care au trecut de acel punct de control dar conditiile nu permit continuarea cursei (avalansa, vreme rea, distrugerea marcajului) clasamentul se va face in functie de ordinea si timpul obtinut la punctul stabilit de juriu. Sportivii care au trecut de punctul in care s-a oprit concursul vor fi opriti in punctele de control imediat urmatoare.
Mediul de desfasurare, pericole:
Schiul de tura si schi alpinismul se desfasoara pe munte intr-un spaţiu neamenajat si neprotejat, de aceea exista un risc de rănire si/sau deces aceste pericole fiind obişnuite pentru competiţiile outdoor!!!
Acestea includ si nu se rezuma doar la: coliziuni cu pietre, stânci, copaci, oameni, vehicule, alte obiecte; căderi, alunecări, răni provocate de frig si/sau căldura, hipotermie, insolaţie, deshidratare, degerături, arsuri, rău de altitudine, căderi de pietre, avalanşe de zăpada si/sau pamant, furtuni, animale, incendii, efort fizic.
Traseul: Traseul va fi marcat cu stegulete dreptunghiulare sau triunghiulare si o inaltime de cel putin 50-70cm, astfel: verzi sau albastre la urcare, rosii la coborare, galben pentru zonele pe picioare. In caz de vreme nefavorabila (ceata, etc.) marcajul traseului trebuie intarit.
– Zonele periculoase vor fi marcate cu steaguri galbene .
– Portiunile de urcare pe schiuri se vor face cu pieile de foca pe talpa, iar portiunile de coborare pe schiuri fara piei de foca pe talpa
– Punctele in care pieile de foca se pun sau se scot, pasajele tehnice care impun din motive de securitate punerea schiurilor pe rucsac sau folosirea coltarilor, bifurcatiile pentru diferitele categorii sunt anuntate la sedinta tehnica si vor fi materializate printr-un punct de trecere sau control.
– Pe trasee sunt amplasate puncte de control si puncte de trecere obligatorii. Participanţii trebuie sa treaca prin acestea, unde vor fi notati in ordinea sosirii(cronometraj+securitate). Ei vor trebui sa respecte indicatiile arbitrilor (ex. Luati haina de vant! ).
– Un sportiv ajuns din urma trebuie imediat si in mod obligatoriu sa elibereze urma pentru sportivul care striga: “PARTIE”.
– Organizatorul isi rezerva dreptul de-a opri un participant in următoarele cazuri : s-a accidentat după start, iar starea sa nu-i mai permite continuarea cursei; in cazuri excepţionale.
– Orice sportiv aflat in dificultate se poate retrage din cursa din proprie initiativa. Din motive de securitate retragerea se va face doar la un punct de control si va urma procedura de evacuare anuntata la sedinta tehnica, excepţie făcând cazurile grave care nu permit deplasarea prin propriile mijloace.
– Retragerea va fi consemnata prin semnatura pe foaia de arbitraj.
– Toti sportivii sunt obligati sa acorde ajutor unei persoane aflate in pericol. Juriul va tine cont de timpul in care s-a acordat ajutor.
Traseul poate sa sufere modificari de ultima ora in functie de conditiile meteo si de zapada, la fel si punctele de control, aceste informatii vor fi furnizate cel mai tarziu cu 1 h inainte de start.
Puncte de control: cabana Suru, Fruntea Moasei, Creasta Principala, varful Suru
Rolul voluntarilor din punctele de control:
-este notarea numarului si timpului fiecarui sportiv,
-asigurarea respectarii regulamentului de catre sportivi
-scoaterea din cursa a sportivilor care depasesc timpul limita sau incalca regulamentul
-interventia in caz de accident (numerele de urgenta sunt afisate si puse la dispozitia voluntarilor cat si a sportivilor)
Serviciul salvamont Salvamont Sibiu este notificat.
Prin inscriere si participare fiecare participant confirma ca a citit, inteles si acceptat conditiile de participare si aceste reguli, isi asuma riscurile participarii la concurs si sunt responsabili pentru propriile actiuni care ar trebui sa tina cont de circumstante relevante ca: schimbarea vremii, conditii meteo si de zapada, zona in care se afla, echipament, zone dificile tehnic, etc. Participantii isi asuma intreaga responsabilitate pentru participarea la competitie.
Echipament obligatoriu :
Urmatoarea lista de echipament e obligatorie:
– skiuri de tura:
echipamentul trebuie sa nu aiba modificari si sa respecte parametrii producatorului
– clapari de tura:
claparul trebuie sa fie inalt peste glezna, sa fie prevazut cu sistem de pridere rapida pentru legatura de skiuri sau coltari cu prindere rapida si sa aiba sistem de strangere si ajustare. Echipamentul trebuie sa nu aiba modificari si sa respecte parametrii producatorului
– legaturi de tura:
echipamentul trebuie sa nu aiba modificari si sa respecte parametrii producatorului
– bete de ski
– folie de supravietuire
– tranceiver de avalansa conform standardului international EN 300718 457 kHz, nu este permis doar un transmitator
– lopata de avalansa echipamentul trebuie sa nu aiba modificari si sa respecte parametrii producatorului
– sonda de avalansa minimum 230 cm, echipamentul trebuie sa nu aiba modificari si sa respecte parametrii producatorului
– rucsc de tura sa aiba sistem de prindere a skiurilor
– piei de foca trebuie sa acopere cel putin 50% din lungimea sau latimea skiului
– imbracaminte partea superioara a corpului: 3 straturi:
1 haina de corp, maneca scurta sau lunga.
1 costum de skialpinism sau o haina cu maneca lunga.
1 un strat wind breaker.
–imbracaminte partea inferioara a corpului: 2 straturi, 1 pantalon pe corp si 1 un strat wind breaker
– casca pentru alpinism, rock-climbing sau ski de tura,
– manusi, trebuie purtate pentru intreaga competitie
– caciula sau headband;
– ochelari de soare sau ski.
– coltari alpinism: minimum 10 puncte, nemodificati, trebuie sa aiba leash-uri de prindere pe durata utilizarii (nu elastice)
Organizatorul isi rezerva dreptul de a scoate din cursa pe oricine nu respecta standardul de siguranta si regulamentul competitiei.
Fiecare sportiv e direct responsabil de echipamentul pe care il utilizeaza pe parcursul competitiei. Fiecare sportiv trebuie sa garanteze ca echipamentul ii este conform cu acest regulament.
Odata de competitia a inceput echipamentul poate fi inlocuit doar daca este defect , el va fi inspectat in punctele de control iar arbitrii vor fi notificati de aceasta inlocuire. Organizatorul nu este responsabil cu inlocuirea echipamentului defect si nu este obligat sa furnizeze echipament de schimb.
Tot echipamentul va fi verificat inainte de STAR ca si la SOSIRE. Orice piesa din echipament lipseste rezultatul este penalizarea sportivului sau descalificare, in functie de caz.
Numar de concurs
Numarul de concurs va fi primit in momentul validarii inscrierii, cu o zi inainte de competitie, dupa ce participantul a completat si semnat formularul de inscriere, declaratia de responsabilitate si a platit contravaloarea taxei de inscriere.
Numarul de concurs trebuie purtat si trebuie sa fie vizibil pe toata durata cursei. Logourile plasate pe numar trebuie sa fie vizibile.
Numarul nu trebuie sa fie taiat sau modificat sub nici o forma. Nerespectarea acestui lucru va atrage dupa sine descalificarea.
Validare/ Briefing:
Validarea inscrierilor va avea loc cu o zi inaintea competitiei, sambata 8 aprilie, intre orele 17.00 – 20.00 si duminica 9 aprilie dimineata intre orele 09.00 si 9,30
Sedinta tehnica va avea loc in seara dinaintea cursei cu incepere de la ora 20.00 si un scurt briefing, unde se vor transmite eventualele noutati si modificari aparute, va avea loc inainte de start.
Cronometraj : Cronometrajul se face cu cronometrul, la secunda.
Startul :
Intrarea in zona de start se face doar prin portile de acces.
La intrarea in zona de start se va verifica echipamentul si fiecare competitor este bifat pe fisa de start. Cei care nu apar pe fisa de start vor fi considerati lipsa de la start si nu vor fi clasati. Odata intrat, concurentul trebuie sa ramana in zona de start.
Startul va fi deschis timp de 15 minute după ora oficiala de start. Cei care au pierdut startul si vor pleca in cursa in aceste 15 minute trebuie sa anunte oficialii de la start, cronometrajul se va face in acord cu ora oficiala de start. Participanţii care vor lua startul după cele 15 minute nu vor intra in clasament.
Start neutralizat :
Un posibil start neutralizat va fi anuntat la briefing. In cazul unui astfel de start nu este permisa depasirea intre concurenti. Nerespectarea acestui lucru va atrage dupa sine descalificarea.
Puncte de control :
Pe traseu sunt amplasate puncte de control, obligatorii. Participantii care nu trec printr-un punct de control (indiferent de motiv) vor fi descalificati. Numarul de concurs al fiecarui competitor poate fi notat in ordinea sosirii, la fiecare punct de control.
Timpi limita :
Timpi limita vor fi anuntati si la sedinta tehnica, dar acestia pot fi modificati de organizator in cazul schimbarii vremii sau a conditiilor de concurs. Orice schimbare a timpilor limita va fi anuntata inainte de start. Participantii trebuie sa treaca de punctele anuntate pana la orele fixate, altfel pentru propria securitate vor fi opriti din cursa si indrumati sa se retraga spre zone sigure. De asemenea inchizatorii de cursa au dreptul si obligatia sa scoata din cursa concurentii ce nu au abilitatile necesare terminarii cursei in sigurata.
Timp mort /Zone dificile:
Traseul poate include zone cu un ridicat nivel de dificultate in care cronometrul poate fi oprit. Organizatorul poate opri cronometrul si/sau poate solicita reducerea vitezei si/sau parcurgerea in mers si cu o atentie deosebita a acestor zone. Organizatorul poate amplasa marcaje care sa atentioneze o astfel de zona si/sau pot folosi elemente de siguranta (corzi fixe, etc.). In locurile unde acestea sunt amplasate este obligatorie utilizarea lor.
Sosirea :
Este considerata la cabana Suru dupa parcurgerea intregii rute.
Oprirea / Retragerea din cursa :
Organizatorul isi rezerva dreptul de-a opri un participant in urmatoarele cazuri :
-s-a accidentat dupa start, iar starea sa nu-i mai permite continuarea cursei.
-in cazuri exceptionale.
-nerespectarea regulamentului.
-inchizatorul de cursa are dreptul sa scoata din cursa orice concurent daca constata ca acesta nu are abilitatile necesare terminarii cursei in sigurata
Orice participant care nu mai poate sau nu mai vrea sa continue cursa, indiferent de motiv este obligat sa informeze organizatorul imediat la unul din urmatoarele locuri: la start, la punctele de control, la sosire sau sunând la numărul de urgenta care va fi anunţat la sedinta tehnica.
Neanuntarea retragerii din cursa poate cauza o operatiune de cautare si salvare (echipe de
salvare, salvamont, elicopter) pe cheltuiala participantului implicat.
Retragerea poate fi confirmata prin semnatura pe foaia de arbitraj.
Orice participant care se retrage va fi ajutat cu privire la cea mai buna varianta de retragere dar este responsabil pentru transportul propriu, ruta pe care o va folosi si actiunile ulterioare momentului si locului retragerii, exceptie facand cazurile grave care nu permit deplasarea prin propriile mijloace.
Conservarea naturii :
Suru Challenge se desfasoara in unele din cele mai frumoase regiuni montane din Romania.
Lasarea de resturi, ambalaje, echipament, pe parcursul traseelor si/sau distrugerea deliberata a mediului inconjurator vor atrage dupa sine descalificarea si interdictia de a mai participa la competiei Ski Alpinism race in viitor.
Suporteri/ Ajutor :
Suporterii pot incuraja verbal orice competitor cu conditia sa respecte indicatiile autoritatiilor si/sau ale oficialilor si sa nu impiedice desfasurarea competitiei.
Pe parcursul traseului nu este permis nici un ajutor venit din exterior (suporter, spectator, etc.), exceptie facand asistenta acordata in punctele de revitalizare amenajate, unde competitorii care vor primii bauturile energizante oferite de organizator pot primii si alte alimente, lichide, etc. O alta exceptie sunt cazurile deosebite. Asistenta intre concurenti este permisa si in afara zonelor special amenajate. Prin asistenta se intelege sustinerea cu apa, alimente, accesorii, etc.
Alte reguli :
Orice competitor trebuie sa dea dovada de fair play si sa permita unui concurent mai rapid sa treaca in fata sa fara a-l obstructiona, sa acorde asistenta unui competitor aflat in dificultate si care ii solicita aceasta.
Traseul este neamenajat si neprotejat, de aceea exista un risc de ranire si/sau deces din pericole obisnuite pentru competitiile outdoor. Acestea includ si nu se rezuma doar la: avalanse, pietre, stanci, oameni, alte obiecte; caderi, alunecari, rani ,provocate de frig si/sau caldura, hipotermie, insolatie, deshidratare, degeraturi, arsuri, rau de altitudine, caderi de pietre, grindina, avalanse de zapada, pietre si/sau pamant, viituri, furtuni, fulgere, animale, efort fizic.
Penalizari :
– scurtarea traseului = descalificare
– lipsa echipament obligatoriu la start, pe parcursul cursei sau sosire = penalizare sau descalificare
– doping = descalificare
– depasirea in zonele de deplasare neutralizata = penalizare 60 minute
– nerespectarea mediului înconjurător = descalificare si interdictia de a mai participa la Ski Alpinism Race pe viitor.
– modificarea numărului de concurs = penalizare 60 minute
– primirea de asistenta din exterior in afara zonelor amenajate = 60 minute
– nerespectarea regulilor competiţiei = descalificare
– lipsa de fair play fata de alţi participanţi, oficiali, public, etc. = descalificare
– lipsa cip electronic (daca este folosit) = descalificare+plata garantie cip
– lipsa unui articol din echipamentul obligatoriu = descalificare
– impiedicarea unui alt concurent atunci cand acesta doreste sa depaseasca = comportament nesportiv – descalificare
Taxa de participare nu se va rambursa in cazul descalificării.
Contestatii :
Orice participant poate face o contestatie impotriva altui participant care nu a respectat regulile competitiei sau impotriva deciziilor oficialilor.
Contestatia scrisa impreuna cu o taxa de 200 lei se vor depune la oficiul de cursa in maxim 15 minute de la afisarea rezultatelor finale provizorii. Rezolvarea contestatiei se va face in urmatoarele 30 minute. Taxa va fi inapoiata petentului, daca contestatia va fi acceptata.
Alte consideratii:
In caz de forta majora si amanare sau anulare a concursului taxa de participare nu va fi rambursata.
Prin inscriere, plata si participare fiecare participant confirma ca a citit, inteles si acceptat conditiile de participare si aceste reguli, isi asuma riscurile participarii la Ski Alpinism Race si sunt responsabili pentru propriile actiuni care ar trebui sa tina cont de circumstante relevante ca: schimbarea vremii, conditii meteo si de zapada, zona in care se afla, echipament, zone dificile tehnic, etc. Participantii isi asuma intreaga responsabilitate pentru participarea la oricare din cele doua competitii, ski de tura sa ski alpinism.